Sidvyer, senaste månaden

torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

Idag är det Valborgsmässoafton o många grillar o åker o tittar på brasor. Vi sitter i soffan o slöar....hahaha
Vi har grejat o fejat hela veckan både ute o inne så vi orkar inte åka iväg nånstas ikväll.

Vi käkade en god middag med potatisgratäng o lövbit o lite gott att dricka till istället =0) Inte helt fel det heller.....

Niklas o jag har varit förlovade i 14 år idag (det är nog därför alla flaggar idag va??!! hehehe)!!! Fy 17 vad åren går fort....den 13 juli firar vi 15 år ihop!

Den här veckan har vi fällt nästan alla våra gamla träd o planterat nya. Dom gamla gav ingen frukt så då är det inte så stor mening med att ha dom kvar ju. Så i lördags åkte vi ut till Ove´s plantskola o köpte 3 nya träd....päron, äpple o plommon!!!

Jag har även gjort ett nytt "trädgårdsland"....Niklas flyttade på rabarberna o jag hittade några gamla jordgubbsplantor där det gamla landet har varit som jag planterade i det nya istället. Får väl se om det tar sig... =0) Måste ju testa!! =0)

Hundarna har varit ute nästan hela dagarna o njutit av solen =0) Vi har tagit långa promenader runt kanalen o bara haft det gött!!! Legat i gräset o sovit...(hundarna alltså, inte jag....)

Sitter ute på blocket o letar efter hundgårdsnät varje dag flera gånger om dagen nu!!! Vill ha hundgård...Jag vet precis vart den ska vara o hur den ska se ut med kojor, bord o liknande =0)

Men allt jag hittar ligger typ 100 mil härifrån eller oxå är det gördyrt....


Trädgårdslandet med rabarber o 6 st jordgubbsplantor



Elvis tittar ute på trappen för första gången!!





2 kommentarer:

Anonym sa...

ojojoj vilket stort land ni skaffat!!! Hinner ni med å rensa när det blev så stort??! hihihi...
Vilket bra kort ni fick på Elvis då...Är han å Lilo syskon el?!Man kan tro det iaf! hahaha.. Hade ni det trevligt igår då? Fick Hanna med sig alla grejer som hon skulle?! Från syster.

Linda sa...

Visst är det stort, men nu när man är arblös så ska jag nog hinna med att rensa ogräset!!! hahaha
Elvis är ju Lilos okände son vet du väl =0)
Hanna fick med sig nästan allt o lite till.....hehehehe