Sidvyer, senaste månaden

onsdag 1 april 2009

Sjukan

Idag har jag legat inlagd på sjukan från kl 07.00 - 15.00.....tråkigt!!!!

Jag kom strax innan 7, då visade dom in mig på ett rum o jag fick en säng o byta om till dom väldigt snygga kläderna med tillhörande strumpor!!! Kände mig sååååå snygg....hahaha håret åt alla håll, glasögon som är ihoptejpade (hundarna har tuggat på dom) o sjukhuskläder.... =0)

Kröp ner i sängen (som faktiskt va riktigt bekväm med varmt o fluffigt täcke o inget prasselpapper som lakan utan riktiga!!!!) Fick veta att det va så eftersom det va dagkirurgin jag låg på o då måste patienterna vara varma innan o efter operationerna.

Vid 8 ca kördes jag ner till operationssalen där fick jag en massa "klisterlappar" som va kopplade till en maskin på mig, en fingerklämma för att kolla pulsen, o en nål i armen för dropp o sövningsmedel.

Trodde att det skulle va som på film...att man kan räkna från 10 o ner o att allt skulle bli dimmigt innan man somnade men jag kommer inte ens ihåg när jag slocknade!!! Kommer bara ihåg att jag vaknade 1 timme senare av att jag drömde att jag skulle ut med hundarna....hahaha

Blev uppkörd till rummet vid 10 tiden, o där har jag spenderat denna dag till kl 15!!!! Då kom doktorn o förklarade vad dom hade gjort.....dom hade gått ner med en ballong o sprängt upp övremagmunnen (där jag är för trång) så nu ska jag leva på pureér ett par dagar och sen ska jag äta som en häst av allt som finns!!! =0) Godis.....Mmmmmm =0)

I höst skulle dom ringa o kolla läget o ev kommer jag att få göra om ballonggrejen flera gånger då det går ihop efter ett tag...men men sånt är livet finns dom som har det värre än jag så......

Nu sitter jag hemma o tittar på tv o har fördj.... ont, har tagit panodil men det hjälper sisådär. Men det går nog över snart...




1 kommentar:

Wolfprintz sa...

jisstanes! ballong grej o allt, hoppas du kommer kunna äta bättre sen efter att du fått left på purréer i par dar, skönt att du fick en härlig säng i varmt täcke o så så det blev lite trevligare än väntat *massor med kramar från kim o co*