Sidvyer, senaste månaden

måndag 29 december 2008

Kärt återseende!!!!

Igår åkte vi upp till Stora Mellösa för att hälsa på hos Kim o Jimmy o deras hundar Demon, Rosco o lille Diego!!!! Hur kul som helst!!!! Demon o Rosco är som kanske alla redan vet Lilos bröder o lille Diego är Roscos valp så Lilo är hans faster... =0)

Resan tog ca 1.40 upp...tråkigt med mycket hal vägbana på vissa ställen så det gick i snigelfart på vissa ställen...men men fram kom vi iallafall!!!! =0)

Det första Ice gör är att smita när Niklas öppnade buren i bilen!!!! Brukar han ALDRIG göra!!! Och som han kutade...först fram o nosade på Demon o Rosco i hundgården sen ett varv runt i trädgården, upp på vägen...ja han va överallt innan vi fick tag i honom!!!!

Lilo gick fram o hälsade på sina bröder men tyckte nog att dom va lite tråkiga eftersom dom va på andra sidan nätet så hon gick därifrån...hahaha

När vi kom in i huset så möttes vi av en liten Diego!!! Gud så söt han är...o väldigt lik Lilo, med långa ben, hängande ledsna ögon o stora öron...hehehe =0)
Efter en liten fika o rundvisning i huset tog vi fram trehjuling o björkisvagn o spände för hundarna. Lilo, Ice o jag tog trehjulingen.

Sen gick vi bort till en grusväg strax bredvid o drog iväg....Jävl.... va det gick undan i starten, hann knappt med att blinka....hahaha men fy så GÖTT det är!!!!
Vi tog en 4 km runda o allt förutom en liten krasch gick bra!!!!
Kim o hennes hundar låg lite före oss o när jag kommer runt hörnet på en kurva får jag se nåt som fick mig att asgarva o nästan köra i diket!!!!!

Kim filmade mig o hade inte riktigt alla ögon framåt (ute på en enslig grusväg på landet behöver man ju oftast inte ha det heller) när det kommer en kvinna med en svart liten hund....pang sa det så blev den kvinnan påkörd!!!! Jag såg allt i slowmotion.....ser två hundar på ca 30kg vardera rakt upp i luften med skaklar o allt o en liten kvinna under o en svart lös hund som tittar lite snopet o så hör jag Kim "oherregud gick det bra???"...hahahaha va jag garva =0) Det gick bra med kvinnan...sa hon iaf, men lite måste hon ha slagit sig!!! Hahahaha kul va det iaf!!! hihihihi

Färden hem gick kanoners..vi körde lite race...Kim vann...men hon hade bättre vagn än mig...så det så!!! =0) Nästa gång vinner vi!!!!
Hundarna fick lite vatten med färskfoder i att dricka efter rundan o lägga sig i bilen en stund medans vi gick in o åt mat.
Sen blev det kväller bara sådär o dags att bege sig hemåt igen.
Det va en mycket trevlig dag som vi snart får göra om =0)









1 kommentar:

Wolfprintz sa...

tjoo va de gick undan *poke* demoen e pappan ;P rosco e farbror ^^ håller med dig det var super kul igår o ja kan knappt bärja mig till nästa gång ^^ hihi då tar ni oss lätt ^^ hihi o va bra du skriver blogg!!, men verkar kanske lite dyster idag efter incidenten men ja försöker se de lustiga i det hela me hundar över allt o alt hehe, hehe så de kan gå hehe ^^ ja la upp den sista videon som blev bäst ska maila de andra sen fast man ser inte er på dem den ena ser man bara vilken russkig fasr de gick i blrjan :S hehe o den andra skakar så ^^ kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar i massor kim o co