Sidvyer, senaste månaden

måndag 16 juni 2008

Röjarhelg

Den här helgen har vi haft fullt upp!!!

I lördags skulle vi äntligen börja gräva runt huset (dränera) vi hade hoppats på att själva plattan till altanen skulle kunna va kvar, så vi hade röjt bort allt som låg under, så när Krister (grävaren) kom kl 08.00 i lördags morse så skulle det bara ha varit att gräva men han kunde bara ta 2-3 skoptag innan han fick sluta....pelarna till altanen gick bara ca 50 cm ner i backen...vi hade trott att dom gick lika långt ner som huset!!!! Så det blev inget mer grävande den dagen då vi va rädda för att hela altanen skulle rasa om han skulle fortsätta. Så vi fick tänka om lite...behålla plattan med hjälp av bjälkar o lite eller riva hela skiten!!!! Typiskt!!!! Det lutar åt att försöka göra nåt som håller upp altanen...vi får se, men nu är iaf väggar o tak rivna.... :0)
Några som inte uppskattade "riveriet" lika mycket som vi va doggsen, dom fick tillbringa en stund i burarna så vi kunde springa ut o in utan att tänka på att dom kunde smita ut...hahaha Syns rätt bra på bilderna :0)

På kvällen åkte vi till Roger o Katta o lilla Sabine o grillade..Mycket trevligt o gott... :0)





Igår kväll tog jag en dragrunda med hundarna...först tog jag Ice...Han har verkligen kommit på vad som ska hända när selet o trehjulingen åker fram, han blir helt galen o beter sig som en riktig draghund med yl,tjut o försöker göra allt han bara kan för att komma iväg!!! :0) Vet inte riktigt hur lång runda jag tog men gött va det :0)



När vi kom hem så bytte jag hund o spände för Lilo, hon är mycket lugnare...henne sätter jag bara bredvid cykeln o säger till henne sitt-stanna kvar så sitter hon o väntar tills man är klar...snacka om skillnad!!! Men när jag säger till henne att nu är det dags att dra iväg....då j__lar!!!!!



Henne tog jag bara en liten runda med då jag inte är riktigt säker på att hon är så kry (märkte visserligen ingenting på cykeln) Hon har verkat lite hängig och inte ätit ordentligt ett tag nu, hon tappar all päls o har gått ner i vikt......så det är nåt som inte stämmer :0( Ska se hur hon är idag, om hon är likadan så får jag ringa veterinären o prata med dom. Man blir lite orolig när hon är så lugn...hon är ju inte den lugna stillsamma typen...hahaha



1 kommentar:

Wolfprintz sa...

hoppas det går bra med dränneringen som ni pysslar med

-håller tummarna-

dock så blir man ju orolig för lilo som gått ned i vikt o tappar päls o inte vill äta... hoppas det inte är nå allvarligt!, stackars lilla gumman vi alla här hemma önskar henne krya på sig kramar från Kim,Demon,Rosco och Jimmy