Sidvyer, senaste månaden

söndag 18 maj 2008

Träff på Okami´s

Igår åkte Niklas, jag o Ice upp till Säffle igen, till Okami´s för en kennelträff o utställningsträning. Mycket trevligt!!! :0)

Barnen va hos mormor o morfar och Lilo va hos min syster Lena med familj...fast mest va hon hos Tiny Lenas sons hamster...hahaha

När vi började närma oss Säffle så kom vi in i ett riktigt ruskväder...det snöade STORA flingor blandat med regn o temperaturen sjönk till 1 grad...Brrrr....!!! Då började vi ångra att vi inte tog med oss mössa,vantar,långkalsonger osv...

När vi kom fram va det faktiskt uppehållsväder och man kunde ana solen bakom molnen men det va fortfarande iskallt!!! Jag hade t-shirt,stickad tröja,vår jacka+vinterjacka på mig o frös ändå som en jag vet inte vad....

Utställningsträningen gick sisådär igår...Ice ville inte riktigt, han gick mest med nosen i backen o brydde sig inte alls om godiset som jag lockade med!! Men det va ändå nyttigt att komma o lära sig lite, hur han ska stå, springa och hur jag ska göra om han tittar på en annan hane!!! Mycket lärorikt och jag ska träna som en galning nu... :0)


Vi fick träffa Ice bror o halvsyster...jättekul :0) Dom va jättefina båda två :0) Sen va man ju tvungen att gå o titta på valparna Alva o Jonas som har hunnit bli 12 veckor redan!!! Dom hade hunnit växa massor på bara 2 veckor och dom är såååååååå söööööta!!!!! Usch det är farligt att titta på dom....man vill bra gärna ta med sig dom hem framförallt lilla Jonas, han är min absoluta favorit, han är så grov o hans tassar är lika stora som björn labbar....så söt :0)


1 kommentar:

monika sa...

Hejsan! Ville bara säga att Spike gillar verkligen maten vi fick så tack igen! :)