Sidvyer, senaste månaden

söndag 4 maj 2008

Okami´s










Pappa Mamma

Igår va vi i Säffle och hälsade på hos Ice uppfödare Helena med flock. Det va super trevligt!!! Det va kul att se vart han kommer ifrån och få träffa hans Mamma Fiona, Pappa Hank, hans halvsyster Nemi och hans 10 veckor gamla halvsyskon...Jonas o Alva!!!! Guuud så söta dom va...skulle gärna ha smugglat ner dom innanför jackan när vi åkte :0)


Vi testade att köra saccovagn med mina voffsingar...Dom va jätteduktiga!!! Så nu ska Niklas o jag försöka få ihop en vagn med skaklar...Gud så smidigt det va att styra både vagn o hundar när man hade skaklar istället för lina...mycket bättre och dom fick bara beröm istället för att man ska tjata på dom om att inte busa utan springa!!!



Vi hann även med lite utställningsträning...jag fick massor av bra tips o råd om hur jag ska göra och hur han ska stå....Tack så jättemycket för det Helena!!! :0)
Fick även lite träningsråd av henne....så nu ska vi cykla 2 km varannan dag med dom, så dom blir fasta o mer musklade....

Vi har anmält Ice till en internationell utställning i Vänersborg den 8/6...så nu gäller det att träna stenhårt!!! Det ska bli kul att åka på en utställning till med Ice, vi åker med Helena och 2 av hennes hundar och Ice bror..så vi blir ett gäng!!! Ser vi fram emot....Hoppas det går bra, Helena tyckte iaf att Ice va jättefin....så jag är nöjd med min "lilla" kille :0)


1 kommentar:

monika sa...

Jag börjar tro att det är lag på att heta Helena för att få ha en huskykennel ;)
Baby, Iss och Breeze kennel ägs av en Helena och Spikes kennel ägs av en Helene!
:)
Monika