Sidvyer, senaste månaden

måndag 12 maj 2008

Päls, päls o åter päls.....

...det tar ju aldrig slut, jag borstar o borstar o tycker att det borde inte bli nåt kvar av hundarna, men det blir det!!! Jag kan säkert fylla en ICA kasse om dagen med päls!!!


Tråkighets träningen med Lilo går jättebra så länge vi är hemma på baksidan o så länge jag är inom synhåll...ser hon inte mig så skäller hon (ibland inte jämt) o åker vi nånstans så är det sååå tråkigt att ha tråkigt :0) Det finns ju så mycket att sniffa på o massa att hitta på då....men men skam den som ger sig!!!

Idag har det varit lite halvkyligt ute så vi passade på att cykla med hundarna. Jag tog Lilo, vi började hos oss o cyklade över slussbron över till andra sidan kanalen, bort till tre-öres bron o sen hem...vet inte riktigt hur långt det blev men trött blev hon iaf. Niklas ska ta Ice lite senare ikväll när det är ännu svalare. Ice tycker att det är jättevarmt när termometern börjar gå över 10 graders strecket...hahaha

I helgen tog jag barn o hundar o gick ner till Boren för bad...Mycket uppskattat av båda sorterna kan jag säga :0)



1 kommentar:

Marlene sa...

Hej!
Vi simmar i kanalen vid Motala verkstad, det är en lång fin kajkant där som är väldigt praktisk för hundarna kommer inte upp på egen tass och koncentrerar sig istället på att simma! Tänk på att simning är väldigt jobbigt för dem, speciellt om de är ovana, så börja med korta bitar! Jag brukar hålla i selen och svansen och lyfta dem lite så de får vila efter halva vägen.