Sidvyer, senaste månaden

fredag 13 augusti 2010

Kompisar?


Idag är det fredag igen o ännu en vecka har susat förbi.

Bella-Bus växer så det knakar o är nu uppe i 16 kg, hon är bara lite lägre än Ice så snart är hon ifatt! Tycker inte hon behöver växa mer nu, hon kan va liten o söt föralltid =0)

I onsdags va jag på stan med hundarna för att träna lite socialt. Lilo skötte sig bra men både Bella o Ice hade svårt att lugna ner sig o slappna av. Dom va tvugna att lukta på allt samtidigt! Men efter ca 10 minuter hade dom lugnat ner sig o gick snällt bredvid =0)

Vi mötte en Golden retriver nere i hamnen som Bella bara va tvungen att spana in, det slutade med att hon gick baklänges o slog skallen i en stolpe när hon vände sig om! Hahaha Hon kollade på mig som att det va mitt fel! =0) Man ska kolla framåt när man går.....

Igår kväll tog Lena o jag en långrunda med Lilo o Ice. Bella fick va hemma med Niklas. Vi gick från Lena o ut till Smedsby o sen hem, det blev ca 11.2 km. Den rundan ska vi försöka gå varannan dag nu =0)

När vi kom runt stallet så mötte vi en tjej med 2 Alaskan Malamuter som hon hade i midjebälte. Det va lite komiskt för jag hade mina 2 i ett likadant bälte! Vi stannade o pratade lite med dom o dom bodde visst i Smedsby med sina 3 malamuter. Tror dom hade 1 tik o 2 hanar varav den ena va 11 år så han följde inte med på låmgpromenaderna längre. Ska prata med dom nästa gång vi ses o se om dom kör nåt med sina hundar o var, kanske kan köra ihop?! Hundarna blir ju mer taggade att springa om man är fler.

Idag har vi varit ute nästan hela dagen, hundarna har varit i hundgården o vi har staplat ved som vi fick igår. Fy vilken tid det tar att stapla! Vi fick ca 6,5 kubik o det såg inte så mycket ut, men det va det!!! Mer än hälften är staplat nu resten tar vi en annan dag för min rygg orkade inte mer idag....

Snart ska vi iväg till Stoffes kompis Adam o hans familj o käka lite mat. Tacotårta skulle vi få, låter spännande =0) Jag har precis bakat färdigt efterrätten....kladdkaka med maräng! Mumsigt!!!

Inga kommentarer: