Sidvyer, senaste månaden

torsdag 5 augusti 2010

Blåbärskogen!


Idag är det Skänninge marknad o inte ett jävla öre har man tack vare försäkringskassan!!! Men Lena o jag åkte in till marken iallafall. Kul att strosa runt o kolla på alla saker o på allt folk =0) Hittade massor som jag skulle vilja köpa, men det går ju tyvärr inte nu..... Får hoppas att vi har pengar till marken som är i Borensberg sen istället.

Hundarna o jag gick till skogen häromdagen o jag hade tänkt släppa Bella lös en stund men det va massor av rådjur som stod o kollade på oss så Bella fick behålla kopplet på. Hennes hörsel är inte riktigt va den va när hon va en liten skit, öronen har en konstig förmåga att stängas av i vissa situationer...hahaha


Det hade regnat innan vi gick iväg o Bella + vattenpölar = LYCKA! Hon är som ett litet barn när hon ser vattenpölar...bara måste springa o plumsa i dom. Tur vi har hundgård vid dom tillfällena så dom kan va där en stund o inte dra in all lera o grus.


Ice hittade ett hål han dök ner i. Vet inte va det fanns i det men han va nere en bra stund så nåt spännande va det väl.


Igår tog ja gmed mig Stoffe o Kevin o gick o plockade blåbär. Efter en timme gav vi upp! Det va massor av mygg så vi fick minst 10 bett var! Det blev inte så mycket i hinken, jag plockade o Kevin o Stoffe käkade =0) Jag fyllde ut med lite vildhallon oxå så en kaka ska det nog räcka till iaf.


Fästingar är det fullt av i skogen, jag har haft 2 st på mig på bara några dagar o när jag har hundarna med mig så får jag plocka massor som kryper på dom. Så skogen ska jag nog ta o undvika ett tag framöver nu! Synd för jag älskar att knalla i skogen o hundarna med.

Imorgon ska vi till Lena o Micke o grilla, hoppas det blir fint väder så vi kan sitta ute och på lördag är det släktträff på mammas sida. Ska bli kul att träffa alla mostrar, morbröder o kusiner
o deras barn =0)

Inga kommentarer: