Sidvyer, senaste månaden

lördag 10 april 2010

Värmebölja??

Hörde på radio o tv att det skulle bli värmebölja här den här helgen med upp till 15 grader...Vart??!! undrar jag då, här har det då sjutton inte varit varmt utan idag fick jag ta på mig vinterjacka o mössa när jag har varit ute med hundarna! Va ju kallt så in i norden!!!
Niklas o jag trotsade dom isiga vindarna o duggregnet på eftermiddagen o gick ut o röjde i trädgården. Vi har staplat om den ved som är kvar, krattat ut den sista jorden o sått gräs (det lilla vi hade kvar, får köpa mer i veckan) o gjort fint =0)

Kollade ut en ny plats för hundgården, där vi hade tänkt o ha den blir inget bra. Det är så himmla mycket att gräva undan o göra iordning innan vi kan fixa i det hörnet så där får det bli en vedhörna istället. Hundgården ska stå en bit framför vedhörnan på långsidan i gamla trädgårdslandet =0) Blir nog kanon där tror jag! Hundarna får ju ett eget syrénträd, jordgubbsplantor o krusbär...hahaha Lyxigt värre!

Nu har jag precis varit ute med hundarna på en kvällsrunda o sitter med färg i håret. Niklas är ute på vischan utanför vadstena hos sin lillebror, ska väl hämta honom senare i natt.... Kidsen sitter i soffan o käkar chips o ostbollar =0)

Imorgon ska vi åka in till Linköping till min farmor o farfar...farfar fyller år o vi har fixat en jättefin present till honom, nämligen den här:

Fint va?? =0)

Det är mina barn Jonathan o Christopher högst upp, Lenas barn Kevin o Emma i mitten o sen Mikaels dotter Nova i Emmas knä.

Inga kommentarer: