Sidvyer, senaste månaden

söndag 10 maj 2009

Chips o Ostbågar

Den här helgen har Niklas varit iväg med innebandyn till Eskilstuna på cup, så jag o barnen har varit själva hemma.

Igår hade vi lite av en slöardag, hade tänkt dra iväg till Omberg med hundarna o matsäck men vädret va lite sisådär så vi stannade hemma. Det blev lite trädgårdsfix istället, klippa gräset, rensa på all j%&¤#" kirskål som har en förmåga att föröka sig o växa ÖVERALLT!!!!! Tar ju aldrig slut heller om 2 dagar har ju skiten växt upp igen =0/

När jag hade rensat halva häcken så kom det förban... regnet....så snabbt undan med gräsklipparen, in med hundarna o alla andra saker o när vi väl va inne så slutade det självklart att regna!!!!! Typiskt....men vi lagade mat o bakade äpplepaj istället =0) Mumsigt värre =0)

Efter lunch o efterrätt så fick jag med mig barn o hundar på en tänkt långpromenad. Barnen tog sina kickbikes o jag gick. Men vi kom inte så långt....Jonte halkade med kickbiken i tunneln ca 100 meter från oss o slog i handen, benet o tappade luften!!!

Men vi fortsatte runt skolan o en bit till innan vi begav oss hemåt. Handen hade svullnat upp lite men det såg inte så farligt ut så vi satte oss o spelade yathzee (stavning??) på datorn men vid 20 tiden hade han jätteont o handen hade svullnat upp rejält så jag fick ringa mamma o kolla om Stoffe kunde komma över medans Jonte o jag åkte upp...det gick bra. Så Stoffe packade ner chips o ostbågar i en bytta (vi skulle ha tittat på Robinson o käkat chips egentligen)!!! =0)

Jonte o jag fick titta på Robinson på akuten...tjoho va roligt vi hade!!!! Not.....Efter 3 timmar (kom upp vid 20 o va hemma runt 23) va vi äntligen hemma med Jontes hand i gipsskena.....en fraktur precis vid lillfingerknogen!!! Återbesök om en vecka med en ny röntgen, då får vi se om det har läkt eller om han behöver nytt gips. Fick jag för att jag tjatade på att barnen skulle med på promenad!!!! Ska inte hända igen....=0/
Stoffe fick tillbringa natten hos mormor o morfar, jag hämtade honom vid 10 idag.

När jag hade lämnat av Stoffe hemma tog jag hundarna på en cykeltur runt kanalen. Tog en i taget...dels för att dom verkligen behöver va ifrån varandra (dom är så himla tajta så jag vet inte vad som skulle hända om en av dom försvann) o sen för att det är lättare att träna trav när dom är själva o inte kan trigga igång varandra!! Lilo skötte sig jättebra idag =0) Ice knölade lite ibörjan men sen skötte han sig oxå galant =0)

Snart dags för första utställningen för iår....21 maj!!!

Nä nu ska vi ha lite förmiddagsfika här innan det är dags att åka iväg på Christophers första fotbollsmatch!!!




Inga kommentarer: