Sidvyer, senaste månaden

fredag 19 september 2008

Långpromenad

Idag tog jag hundarna på en skön höstpromenad. Som vanligt klär man på sig alldeles för mycket så efter 10 min fick jag ta av mig jackan o efter ytterligare 10min så fick jag dra upp ärmarna på tröjan.....svettigt värre :0)

På cykelbanan såg vi en kopparorm...jag skulle precis ta kort på den när Lilo fick syn på den o bara va tvungen att gå fram o sniffa på den...knäppa hund!!! Den stack iväg ruskigt snabbt, jag som trodde att dom va långsamma men icke sa nicke!! :0)

Vi gick vidare ner till slussarna o kollade på alla fåglar som hade samlats ute vid piren...det va massa kanadagäss o änder o en o annan svan.
Lilo såg mest ut att vilja jaga iväg dom, vad ska dom sitta där o skita ner för när dom kan bli jagade....hahaha :0)

Vi forsatte våran lilla promenix förbi Borenshults segelklubb. Där fick hundarna balansera på stockarna som ligger utmed stigen. Dom har blivit jätteduktiga på att balansera nu :0)

När vi kom upp till kanalen mötte vi en tjej med en labrador...skit oxå tänkte jag!! Hundarna är sisådär på att möta andra hundar när jag går med bägge samtidigt, går jag med en i taget är det inga problem alls.
Så jag tog in kopplena så dom gick precis bredvid mig o pratade lugnt med hundarna att nu ska vi gå framåt o inget annat (försökta tänka positiva tankar oxå hehehe) o det gick faktiskt görbra!!!! Ice struntade nästan helt i den andra hunden o fortsatte att sniffa i backen, inte ett ljud från honom, Lilo som är lite nyfiknare sa inget hon heller men hon va tvungen att kolla på den andra hunden hela tiden även när dom hade gått förbi, då gick hon baklänges för att se vad den gjorde!!!! Inte så konstigt att hon går in i saker....Det är som när man lärde barnen att cykla o man fick skrika efter dom..."Titta framåt"!!!!! :0)

2 kommentarer:

Marlene sa...

Hehe, känner igen detta med att gå med två hundar. Det är på gott och ont! När har ni tänkt ställa ut igen då?

Marlene sa...

Ps. jag har inga planer på att ställa Iss närmsta åren, han bara gömmer sig för domaren juh 8)