Sidvyer, senaste månaden

lördag 26 april 2008

Bad i kanalen

Idag har det varit ytterligare en toppendag med fint o varmt väder!! Det är såååå härligt, den enda som inte tycker att det är så där jättekul ute nu är Ice..stackarn va han flämtar!! Men jag förstår honom, va ute i solen med all denna tjocka päls...usch, jag får raka honom i sommar. Har ni sett en "naken husky" förut...hahaha

Igår satte Stoffe o jag upp en studsmatta på baksidan...Han skulle egentligen ha fått den när han fyller år (21 maj) men Bengans (en jobbarkompis) dotter skulle sälja sin så då köpte jag den och när man har köpt den så kan den ju inte ligga o vänta undangömd tills Stoffe fyller, då har den ju hunnit damma igen för länge sen!!! Så vi träla o greja men den kom upp, tog faktiskt inte särskilt lång tid alls.


På kvällen kom Evelina, Daniel o deras barn o invigde studsmattan med lite grillning!!! Mmmmm det va gött det...Vad vi käka...det va nästan så man va tvungen att knäppa upp brallorna för att få plats med lite till :0) Daniel vet jag inte vart han fick plats med all mat...han åt o åt o åt och när hans tallrik va ren så åt han upp det som vi andra inte hade orkat...hahaha men det är kul att bjuda folk som vågar käka o ta för sig så man slipper tjata på dom om att ta mer.. :0)


Idag har vi varit på tippen, gått promenader med hundarna ja dom har till o med badat i kanalen idag. Jag gick utmed kanalen o lät dom gå ner för att dricka lite då Ice ramlade i med frambenen o Lilo trodde att han lekte så hon hoppa oxå i!!!! Hade det kommit en anka så hade jag oxå legat i plurret!!! Hahahaha


Nu är det dags för en skön kvällspromenad..... :0)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en kanonkväll,skitgod mat och härligt sällskap. Får vi göra om snart...kanske hos oss :-)
Ha det! hälsa familjen Kram Evelina