Sidvyer, senaste månaden

torsdag 28 februari 2008

Skogspromenad




Igår var Lilo,Ice & jag ute på en "härlig" skogspromenad!!! Inte ett dugg lerigt & geggigt va det...hmm...det va ju "jätte fint" väder igår, som gjord för en fin & mysig skogspromenad!!

Vi hittade lite nya stigar att gå, det är faktiskt kul att gå på stigar som man inte har gått förut...man får liksom se vart man hamnar :0) Vi började att gå från oss, förbi ålderdomshemmet & rakt in i skogen...är nog ingen "riktig" stig egentligen men den funkar. (Det va på den sk stigen som Lilo & jag hittade kantareller i december förra året!!!) Vi gick rakt över gamla slaggtippen, som för tillfället bara är en enda stor gyttjepöl, på andra sidan finns det massor av stigar..både små & lite mindre än små!! :0)

Vi knallade på en stig som inte va lerig & kom fram till en liten koja som några ungar (antar jag) hade byggt. Den va jättefin...Men...jag har lärt Lilo & nu även Ice att hoppa upp & sätta sig på stenar...inte så smart ibland....dom trodde att den här fina kojan va en stor sten så dom hoppade upp på den...den gick självklart sönder..så jag försökte laga den så gott jag kunde & sen smög vi därifrån lite snyggt.. :0)

"Uschaan" va vi såg ut när vi kom hem...blev raka vägen in i duschen, 2 hundar & en matte!!! :0)


Inga kommentarer: