Sidvyer, senaste månaden

onsdag 19 oktober 2011

Sjukskriven!

Idag va jag på ännu ett läkarbesök för att se så allt står rätt till i magen, o allt såg perfekt ut! På ultraljudet i måndags va dom exakt lika stora o med samma hjärtslag på 144 slag/minut, det känns riktigt bra! Känns skönt att dom sköter sig därinne så man inte behöver gå o oroa sig. En remiss till Linköping va ivägskickad oxå så nu väntar vi på att få komma in dit o prata med läkarna därinne o se vad som bestäms, om det blir kejsarsnitt redan i vecka 32 el inte. Om det blir det så blir det luciaveckan o det är ju inte långt dit! Kanske är dags att börja göra iordning lite härhemma!!! Skum känsla.....

Än så länge har jag gått upp 13kg, bara mage o det känns oxå skönt. Fick faktiskt beröm av doktorn idag för att jag är så liten o smidig o inte bär på några extrakilon =)

Från o med idag o fram tills tjejerna kommer ut så är jag heltidssjukskriven. Så vila står på pappret så det inte blir ännu tidigare förlossning. Vila....vet jag inte vad det är men jag får väl googla ;) Vill ju inte ha ut dom alltför tidigt!

Hundarna fäller som aldrig förr!!! Så ryktena om en riktig vargavinter stämmer nog! Ice ser nog ut som en sibirisk nakenhund snart, han har inget underull kvar o ändå fäller han fortfarande. Bella o Lilo kom in i fällning i veckan nu.....USCH, inget kul med hundar när dom är i fällningsperiod!!!

Har märkt att dom börjar bli lite uttråkade oxå nu när jag inte orkar gå i skogen med dom utan det blir tyvärr mest bara vanliga promenader. Jag måste komma på lite mer hjärngympa aktiviteter nu när jag börjar bli stor. Får se om Niklas ska jobba i helgen eller om vi kan köra en runda med dom, tror verkligen att dom behöver det!

2 kommentarer:

Vitspets sa...

Hej Jag undrar vilken sparkcykel ni har Kram Karina.

Anonym sa...

Hej Vilken lycka med tillökning och sen två på samma gång. Spännande! Är ni fortfarande intresserade av parning? Fick rådet av min veterinär att jag skulle ta en rutinerad hane, så jag satte ut en annons på blocket som du säkert sett, men fick inte så många napp och de som svarat bodde antingen för långt bort eller var inte så fina. Så om ni vill, så vill vi prova igen. Kanske kan Ice bo hos oss den här gången. Hon löper nog snart och då är det frågan om vi ska para nu eller vänta 7 månader. Det blir ju mitt i vintern. Jag hör av mig Kram Esther o Aylah