Sidvyer, senaste månaden

måndag 7 februari 2011

Chockad!

Måste bara berätta om en incident som hände mig o hundarna på förmiddagen idag.

Vi gick våran vanliga kisserunda o mötte som vanligt folk. När vi möter folk så tar jag alltid in hundarna så dom går på insidan o bredvid mig, man vet ju aldrig om dom man möter är hundrädda eller inte.

Ice hade satt sig o gjort nummer två så jag plockade upp o då kommer det en tant emot oss, så jag tar in hundarna i kort koppel o på insidan. När tanten är på ca 10 meters avstånd tvärstannar hon o börjar gapa på mig om att hon är hundrädd o nu är hon faktiskt livrädd! Samtidigt går hon jättelångt in i dungen! När hon är 5 meter ifrån oss skriker hon ännu mer att hon är livrädd o en massa annat så jag stannar o väntar på att hon ska lugna ner sig o gå förbi, men det gör hon inte utan hon tvärvänder o gapar o skriker o beter sig allmänt puckat. Själv står jag kvar med hakan nere o ögon stora som hus o bara stirrar efter henne.

Hon möter en annan tant som hon skriker till att hon är hundrädd o faktiskt ute o går!!! Den andra tanten gör samma som jag...stirrar o undrar va det är för fel på människan!

När hon är utom synhåll fortsätter jag min runda o då ser jag att hon har gått över till stora vägen o mummlar högt när hon ser mig komma på gångbanan....Jösses!

Jag förstår o har full respekt för att en del faktiskt är livrädda för hundar, men man behöver kanske inte skälla ut folk som är ute o går med sina hundar bara för det. Vi har väl oxå rätt att va ute o gå?! Och dessutom släpper jag aldrig fram mina hundar till människor o inte till andra hundar heller för den delen!

1 kommentar:

Lina sa...

Haha ja hon hade nog inte alla hästar hemma