Sidvyer, senaste månaden

torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen

Nu är klockan 13.20 o jag har städat huset...dammsugit, dammat, moppat, rensat kattlådan, rastat hundar, druckit kaffe o tagit tabletter! =0) Jag är själv hemma o inget o göra då blir det att jag grejar med både det ena o det andra o sen har jag skitont i ryggen.... Men jag får skylla mig själv.

Niklas har fått praktik på EIAB i Skänninge o började idag. Han har fått 2 månader till o börja med o vi hoppas att det leder till en anställning!!! Det är ett litet familjeföretag o det är bara Bosse,( Niklas pappa) som jobbar där o ibland kommer det annan kille o hjälper till lite extra. På kontoret jobbar ägaren o hans fru o 2 barn. Perfekt! =0)

På måndag ska Bosse o Niklas till Köping o jobba o kommer hem onsdag. Verkar va mycket att ligga ute i veckorna men det gör inget, det är ju ett jobb...eller en praktik än så länge!

På lördag ska vi åka till Säffle o hälsa på hos Helena o hennes 3 veckors valpar! =0) Ska bli kul o träffa henne igen. Jag skulle gärna åka upp lite oftare, det är så lugnt o skönt hos henne trots alla hundar. Lunt o stilla o ingen stress =0) Men det är ju en bit o det blir dyrt o åka upp så ofta som vi skulle vilja.

Lilo ska va hos sin kära kompis Micke ;0) Vi lämnar henne där när vi åker så hon kommer nog att sova gott när vi hämtar henne! Hade tänkt att hon skulle följa med oss upp men jag tror att hon hellre är hos Lena o Micke än o sitter i en bil hela dagen.

Inga kommentarer: