Sidvyer, senaste månaden

torsdag 1 december 2011

Advent!

Jösses vad veckorna går fort, 1:a advent har redan varit här o snart är det 2:advent!

På söndag ska vi va på stan med hundarna o köra skrinda igen =) Skulle ha varit där på julskyltningen som va i söndags oxå men jag hade så ont i höfterna o ryggen så jag orkade inte o vädret va ingen höjdare heller med storm o småregn! Så på söndag hoppas vi på fint väder, inget ont o massor av barnfamiljer som är sugna på att åka skrinda!!! =)

Idag va Niklas o jag på ultraljud o läkarbesök (igen). Tjejerna ligger på ca 1400g o 1200g, kommer inte ihåg exakta vikten men det skiljer iaf ca 200g på dom nu. Hade det varit över 250grams skillnad så hade det visst blivit snitt redan idag sa läkaren!!!! Hade jag inte en aning om så jag blev lite nere o har varit det hela dagen.... Nästa ultraljud som vi har den 13/12 ska jag nog se till att ha en väska packad i bilen o mamma o pappa redo som barnvakt. Annars såg allt bra ut med tjejerna o det va skönt!

Vi fick reda på att i slutet av vecka 50 el början av vecka 51 så kommer dom att tas ut, så idag fick jag kortisonsprutor för att deras små lungor ska utvecklas snabbare. Ska upp o få en dos imorgon oxå o nästa vecka ska jag på CTG (kolla hjärtljuden på tjejerna) o på ett "vanligt" barnmorskebesök.

På eftermiddagen va jag hos försäkringskassan o fick lite info o svar på lite frågor som kom idag när man fick reda på att vi är 6st i familjen om 2 veckor! Sen gick jag o tittade lite i affärerna, finns inte så mycket smått i den här stan men jag hittade en body i stl 44 (hade en likadan sen tidigare) o så köpte jag två små rosa klänningar =) Dom måste ju få va fina på nyårsafton om dom kommit ur kuvöserna =)



Stoffe sa förut idag att han kommer att få världens bästa julklapp iår, småsyskon! <3Så snällt sagt! =)

Inga kommentarer: