Sidvyer, senaste månaden

torsdag 24 mars 2011

Varmare



Nu har nästan all snö försvunnit, så skönt! Jag hoppas verkligen inte att det kommer mer nu. Jag vill ha vår med sol o värme nu =0)

Igår va jag i Mjölby på BT på anställningsintervju! Det kändes superbra så jag hoppas jag får jobbet! Jag fick träffa både personalchefen (tror han va chef iaf)och min blivande arbetsledare. Dom berättade vilken truck jag skulle göra o massa mer. Eftersom jag fick träffa arbetsledaren o dom sa hela tiden att "jag ska göra" så känns det som att jobbet är mitt men man vet ju aldrig!

Personalchefen o jag satt o pratade hundar o slädkörning, han kom nämligen från Umeå från början så han visste ju vad en Siberian husky va för ras! =0)

Han berättade att hans kompis har över 45 st!!! Men dom kör turister så det är deras jobb. Han berättade även att han hade varit med o hjälpt till på Vindelvsdraget o ett år va det en man från Österike med o tävlade med sin 8 hundar. Alla 8 gick okopplade o fot!!! Vart han än gick så gick hans hundar fot, o när det va deras tur att starta så hade hundarna gått o satt sig på sina platser utan ett pip, när starten gick o dom andra drog iväg så väntade han en liten stund o fortfarande utan ett pip hos hundarna! När dom sen fick kommandot att springa hade dom bara susat iväg!

Jag blev väldigt imponerad då de flesta hoppar,tjuter, ylar o har sig inkl. mina, framförallt Ice. Så nu måste jag träna!!!! =0)

Inga kommentarer: