Sidvyer, senaste månaden

måndag 18 augusti 2008

Blåbär....

Idag tog jag o doggsen en promenad i skogen på eftermiddan, det va gött för både kropp o själ (!)
Hundarna sniffade en hel del i backen. Lilo fick vittring på både hare o rådjur, rådjuret bara stod o glodde på oss några meter in i skogen (undrade väl va vi va för konstiga typer som är där mitt ute i skogen, nästan helt utan stigar, men finns det inga stigar så är det ju bara att knalla på o se vart man hamnar... hehehe)

Haren försökte att gömma sig men när Lilo kom för nära så drog den i väg i full fräs...Lilo ville gärna följa med o leka med den snälla haren men det fick hon inte!!!! Usch vad hon blängde på mig då, tyckte nog att jag va jätte dum då...hahaha

En bit in i skogen stannade vi o käkade blåbär....växer hur mycket som helst ju!!! Ska ta med mig hundar o hink/korg imorgon om vädret tillåter o plocka med mig lite hem...Mmmmmums!!!


Just ja....Vi va hos Niklas mamma häromdan, dom har tre små söta kattungar som är 5 veckor.....måste bara lägga in en bild på en av dom, hon är så himla söt!!! Grå o jätte långhårig :0)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ring mej när blåbärspajen är klar, jag kommer!!! :) mumsigt... /syster yster

Anonym sa...

Ring mej när blåbärspajen är klar, jag kommer!!! :) mumsigt... /syster yster

Anonym sa...

haha Tänkte precis skriva samma sak... Men det var ju inte så ovanligt, vi brukar ju tänka lika och avsluta varandras meningar :) haha. Eller hur Lena?? Som sagt, hör av dig när den är färdig Linda så vet jag några som Gärna kommer ;) Kram Evelina